Teme principale:
a) cresterea fluxurilor turistice in extrasezon pentru grupurile tinta: seniori si tineret (1.700.000 €);
b) diversificarea ofertei turistice europene prin promovarea produselor turistice tematice transnationale (1.700.000 €);
c) sporirea accesibilitatii turistice – imbunatatirea facilitatilor si serviciilor pentru turistii cu nevoi speciale de acces (900.000 €).
Obiective:
- stimularea competitivitatii industriei turismului in Europa;
- diversificarea, inovarea si cresterea calitatii ofertei europene de turism durabil;
- promovarea diseminarii unor modele de afaceri mai durabile si responsabile ale ofertei de turism a UE;
- crearea unui cadru favorabil cooperarii IMM-urilor;
- cooperarea transnationala a tuturor actorilor de-a lungul lantului valoric al turismului;
- facilitarea parteneriatelor public-privat europene pe termen lung.
Pot depune proiecte: entitatile publice si private constituite legal in tari ale UE sau participante la programul COSME si care sunt active in domeniile turism, tineret, seniori, persoane cu dizabilitati, etc.
Cautarile de parteneri se pot face cu ajutorul bazei de date a CORDIS.
Parteneriatul de proiect trebuie sa fie format din minimum 5 partenericare provin din cel putin4 tari, pentru proiectele ce se inscriu in temele 1 si 2, si din cel putin 2 taripentru proiectele din tema 3.
Un consortiu trebuie sa fie format din cel putin:
1. o autoritate publica nationala, regionala sau locala sau asociatiile lor,
2. o asociatie, federatie sau organizatie (in functie de tema, difera domeniul de activitate a entitatii),
3. 2 IMM-uri active in domeniul turismului.
Proiectele se implementeaza pe o perioada cuprinsa intre 12 si 18 luni pentru temele 1 si 2 si intre 12 si 24 de luni pentru tema 3.